• Koffie & thee voor 10:00 besteld, morgen geleverd
  • Gratis bezorging vanaf €100,-
  • We helpen je graag via 030-2977000

Cafitesse 60/61

Storing 30 en 39 oplossen

Machine is te warm
Jouw Cafitesse 60 of 61 geeft storingscode 30 of 39. Dat betekent dat er een probleem is met de koeling van jouw koffiemachine. De temperatuur van de koeling is 12 uur of langer meer dan 7°C te hoog. Je kunt dit probleem zelf oplossen met de online storingshulp voor de Cafitesse 60 en 61.

Doorloop de zes stappen en geniet weer van jouw koffie.

Stap 1

ZET DE KOFFIEMACHINE UIT

Je schakelt de machine uit door eerst op de aan/uit-schakelaar aan de rechterkant van jouw Cafitesse 60/61 te drukken. Vervolgens trek je de stekker uit het stopcontact.

Stap 2

CONTROLEER DE KOELKASTDEUR

Als de koelkastdeur niet goed dicht zit, werkt het koelingselement niet optimaal. Open de koelkastdeur met de handgreep aan de voorzijde. Sluit de deur vervolgens. De koelkastdeur zit goed dicht als je een klik hoort.

Stap 3

CONTROLEER HET LUCHTFILTER

Mogelijk is het luchtfilter verontreinigd. Aan de achterzijde van de koffiemachine vind je het rooster met daarin een filter. Open het rooster en verwijder het filter. 

Stap 4

REINIG HET LUCHTFILTER

Op en in het luchtfilter bevindt zich stof. Spoel het luchtfilter uit met warm water. Laat het luchtfilter uitlekken, klop het eventueel uit tegen de rand van de wasbak (let op: niet wringen) en dep het af met een stoffen doek. Gebruik geen papieren doek omdat er dan papierresten op het luchtfilter kunnen achterblijven. Laat het luchtfilter vervolgens drogen.

Stap 5

PLAATS HET LUCHTFILTER TERUG

Zodra het luchtfilter droog is, kun je deze terugplaatsen in jouw koffiemachine. Sluit het rooster. Hierbij hoor je een klik zodat je weet dat het rooster goed is gesloten.

Stap 6

ZET DE KOFFIEMACHINE AAN

Stop de stekker terug in het stopcontact en druk daarna op de aan/uit-schakelaar. Zodra het water is opgewarmd (dit duurt ongeveer een uur), kunt u weer koffie zetten.

NOG STEEDS EEN STORING?

Als jouw storingscode niet verdwijnt of binnen een dag opnieuw verschijnt, is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

Gebruik je Smooth Roast koffie? Probeer het pak in een andere koeling te koelen voordat je het opnieuw plaatst. Bekijk daarvoor ook de vulinstructies.

 

Contact

STORING MELDEN

Meld jouw storing via het storingsformulier of telefonisch via 030 2978012.

Zorg dat je de storingscode en jouw machinenummer bij de hand heeft zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen. Deze vind je aan de binnenkant van jouw Cafitesse 60 of 61.

Meld storing

TIP! ZO VOORKOM JE STORING 30 EN 39

  1. Plaats jouw Cafitesse 60 of 61 in een omgeving waar de temperatuur niet boven 32°C uitkomt.
  2. Controleer regelmatig het luchtfilter. Zorg dat je tenminste één keer per maand tijdens de schoonmaakbeurt het luchtfilter reinigt.
  3. Leg de pakken Smooth Roast tenminste 24 uur voor gebruik in een koelkast (+6°C).