- Koffie & thee voor 10:00 besteld, morgen geleverd
- Gratis bezorging vanaf €100,-
- We helpen je graag via 030-2977000
De ingrediënten lopen niet goed door.
Als je koffie wilt zetten, lopen de ingrediënten niet goed door. Dit kan verschillende oorzaken hebben: misschien is het ingrediënt geklonterd, de uitgiftetuit vies of is de uitgiftetuit onjuist geplaatst.
Je kunt dit in 12 stappen oplossen met de online storingshulp.
Met de bijgeleverde sleutel kun je de deur vanaf de rechterkant openen. Zo maak je de deksel en ingrediënten vrij.
Benodigdheden:
De deksel aan de bovenkant van de koffiemachine kun je naar boven toe openen.
Druk de gele uitloop van iedere container naar achteren. Zo sluit je de containers af zodat je geen ingrediënten morst.
Haal de container iets om hoog en trek deze vervolgens naar je toe om te verwijderen.
Plaats de container terug. Zorg dat het pijpje goed in de mengbeker valt. De gele uitloop kun je naar voren trekken om het ingrediënt open te zetten voor gebruik.
Controleer of de ingrediënten nu wel goed doorlopen. Zo niet, ga dan door naar stap 6.
Haal opnieuw de container uit de koffiemachine. Haal de deksel er vanaf en gooi de container leeg. Doe dit eventueel eerst in een schone schaal om na te gaan of het ingrediënt geklonterd is. Als het geklonterd is, moet je het ingrediënt helaas weggooien.
De buitenste rand van de uitgiftetuit heeft een aantal inkepingen. Draai de uitgiftetuit zo dat de inkepingen aansluiten op de uitstulpingen om de uitgiftetuit los te halen.
Maak de container en uitgiftetuit met een kwastje schoon. Gebruik geen water. Het is namelijk lastig om de onderdelen goed droog te krijgen. Vocht kan ervoor zorgen dat de ingrediënten klonteren.
De uitgiftetuit kun je nu weer op de container zetten. Let erop dat de inkepingen precies over de uitstulpingen vallen. Draai de uitgiftetuit vast.
Vul de container (gebruik indien nodig een nieuwe verpakking) en plaats de deksel er weer op.
Plaats de container terug. Zorg dat de container goed in de houder en de uitgiftetuit goed in de mengbeker valt. De gele uitloop kun je naar voren trekken om het ingrediënt open te zetten voor gebruik.
Sluit de deksel en de machinedeur en draai de Instant Bravo op slot. Probeer nu opnieuw jouw koffievariatie te zetten om te zien of het probleem is opgelost. Eventueel kun je voorgaande stappen herhalen voor de andere containers.
Als de storing niet verdwijnt of binnen een dag terugkeert, is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Meld jouw storing via het storingsformulier of telefonisch via 030 2978012.
Zorg dat je de storingscode en jouw machinenummer bij de hand hebt. Het machinenummer vind je op de binnenzijde van de deur van jouw Instant Bravo
Meld storing