- Koffie & thee voor 10:00 besteld, morgen geleverd
- Gratis bezorging vanaf €100,-
- We helpen je graag via 030-2977000
Helaas is de Schaerer 500 uit ons assortiment, nieuwsgierig naar ons aanbod Espressomachines? Bekijk hier alle Espressomachines
Geen watertoevoer mogelijk.
Jouw Schaerer 500 geeft in het display ‘flowmeter gestoord Links’ of ‘flowmeter gestoord Rechts’ weer. Dat betekent dat er een probleem is met de watertoevoer. Wellicht is de waterkraan afgesloten of moet de zeteenheid gereinigd worden. Je kunt dit probleem zelf oplossen met de online storingshulp voor de Schaerer 500.
Los de storing op in 19 stappen.
Controleer of de waterkraan (aan de muur) volledig is open gedraaid. Zo niet, draai deze dan volledig open.
Staat de waterkraan open, maar houdt de melding aan, controleer dan of er op andere plekken in het gebouw wel water is. Mocht er op andere plekken in het gebouw ook geen water zijn, dan moet je dit oplossen voordat je verder gaat met de volgende stap.
Benodigdheden:
Controleer of de hendel van de filter open staat. Op een Everpure filter is dit de zwarte hendel. Deze moet horizontaal staan (zie foto). Is dat niet het geval, draai de hendel dan horizontaal.
Bij de Brita of Claris filter kun je deze stap overslaan omdat deze filters geen hendel hebben.
Open de deur van de koeling. Deze bevindt zich aan de rechterkant en open je door deze naar je toe te bewegen.
Zodra de koelkastdeur is geopend, zie je in de koeling links bovenaan een sleutel. Draai deze naar je toe en open de frontdeur. Je hoort dan een korte piep.
Druk de reinigingstoets en de standby-toets gelijktijdig in. Je vindt deze aan de binnenzijde van de frontdeur. Je hoort een piep bij het indrukken van de toetsen en na ongeveer 5 seconden hoor je een dubbele piep. De koffiemachine is nu opnieuw opgestart.
Mocht dit niet helpen, ga dan door naar stap 6.
Verwijder de opvangbak waar het koffieresidu in valt (de droesbak) door deze naar je toe te bewegen.
In het midden van de brewers zit een vleugelmoer. Draai deze linksom helemaal los.
Trek de slede met brewers naar je toe, met beleid! Als dit niet lukt, dan moet je de vleugelmoer verder losdraaien.
Haal de transparante uitloopslangen uit de metalen houders.
Neem de brewers uit de slede door deze naar je toe te kantelen en vervolgens uit de slede te tillen.
Maak de brewers schoon onder warm stromend water. Gebruik hiervoor een afwasborstel. Let op: doe dit niet met heet water en stop de brewers niet in de vaatwasser om schade te voorkomen.
Gebruik een papieren doek om de brewers te drogen. Let op: zorg dat de brewers ook aan de binnenkant goed gedroogd worden in de trechter en glijbaan. Hier valt de koffie door en deze blijft anders plakken.
Je kunt de brewers terug in de slede plaatsen.
Plaats de transparante uitloopslangen terug in de metalen houders. Haak het slangetje na plaatsen onder het houdertje.
Duw de slede terug de machine in. Zet de slede vast met de vleugelmoer door deze rechtsom te draaien. Let op: handvast! Dit zou soepel moeten gaan. Is dat niet het geval, dan zit de vleugelmoer scheef en moet de slede opnieuw geplaatst worden.
Schuif de opvangbak terug in jouw Schaerer 500.
Duw de frontdeur dicht. Je hoort een duidelijk klik-geluid.
Je kunt nu de koelkastdeur sluiten. Duw deze goed aan.
Controleer of jouw koffiemachine aan staat en zet een kop koffie. Geniet ervan!
Als de storing niet verdwijnt of binnen een dag terugkeert, is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Meld jouw storing via het storingsformulier of telefonisch via 030 2978012.
Zorg dat je de storingscode en jouw machinenummer bij de hand heeft. Het machinenummer vind je aan de binnenzijde van jouw Schaerer 500, net boven de brewers.
Storing melden